Thursday, July 2, 2009

A JOURNEY

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua..
Selamat kembali ke kampus semula..

Cuti semester yg lps penulis bersama keluarga berkesempatan melawat negeri di bawah bayu,Sabah, selama beberapa hari..Penulis sempat melawat beberapa tempat menarik sekitar Kota Kinabalu dan di sini disertakan beberapa keping gambar buat tatapan pembaca budiman..




kawasan air panas.Hot Spring Area..Kebanyakan yang berkunjung ke sini pelancong-pelancong luar negara.tak lama di sini sebab hujan dah mula turun..Sebelum sampai sini sempat singgah di kinabalu Park dan juga pekan Ranau



Subhanallah..Cantik kan..Inilah Gunung Kinabalu.Tapi bunga raya tu pun cantik.Masa ni berhenti sekejap kat Kundasang..Mmg cantik Gunung Kinabalu tu..


Ni masa on d way ke Kolam Air Panas..Yg pasti sepanjang perjalanan tu dapat tgk pemandangan yg indah dan sepanjang jalan dapat tgk gunung kinabalu.Cuaca pun agak sejuk jugak..Tgk tu,jauh lagi Kolam Air Panas,86km lagi..


Ini Pasar Tamu Gaya..Dibuka pada hari Ahad dari pagi sampai pukul 12 tghr shj.Macam-macam ada kat sini dari pakaian sampailah makanan,tapi susah juga nak jumpa buah-buahan..




Haa..ini Tg Aru..Dekat aje dgn rumah abg penulis.5 minit sampailah..


Banyak lagi tempat yg penulis sempat lawati antaranya Teluk likas,pasar Philipines,Bukit bendera dan beberapa tempat lagi.Yg pastinya,pengalaman pertama berkunjung ke negeri bawah bayu ini banyak memberi pengalaman baru buat diri penulis.Mengenal negeri,adat dan budaya tempat orang,at least bole tambah sedikit sebanyak ilmu pengtahuan,lagipun peluang mcm ni bukan dtg selalu....
Lps ni nak ke mana pulak ye..?



1 comment:

Muhd Syafiq Mat Jap said...

satu pengalaman yang menarik utk dikongsi...harap dapat berkongsi lebih banyak lagi...bukan senang kami nak dapat ke negeri org...with wisdom,we explore... =)

>